2017 m. kovo 31 d., penktadienis

Airijos ekonomika auga, bet įtampa neslūgsta

Nobelio premijos laureatas, ekonomistas Paul Krugman, po to, kai Airija pateikė duomenis, rodančius, kad jos ekonomika gerokai ūgtelėjo, pareiškė, kad “šalies ekonomikos rodikliai yra geri, bet nepakankami, kad galėtų tenkinti visus reikalavimus dėl darbo užmokesčio dididinimo”, praneša Independent.ie.



Valstybinių išlaidų ministras (Public Spending Minister) Paschal Donohoe pripažįsta, kad reikalavimai dididinti darbo užmokestį turi būti suderinti su turimomis valstybės finansų galimybėmis – ypač reikėtų turėti mintyje, kad dar ir “Brexit” kelia didelę grėsmę šalies ekonomikai.

Pagal Centrinio statistikos biuro (Central Statistics Office – CSO) duomenis, 2016 metais šalies ekonomikos augimas sudarė 5,2 procento, tačiau kartu augo ir visuomenės reikalavimai didinti darbo užmokestį. Pernai Airijos ekonomikos augimas išliko didžiausias Europos Sąjungoje – vidutinis euro zonos augimas sudarė mažiau nei 2 procentus. 

Pasak Nobelio premijos laureato, ekonomisto Paul Krugman, skaičiai, rodantys šalies ekonomikos augimą “skamba labai gražiai, bet juos reikėtų priimti kartu su žiupsneliu druskos.”

Jis sutinka, kad šie skaičiai pabrėžia mažmeninės prekybos augimo, darbo vietų kūrimo, nekilnojamojo turto paklausos, bankų sąskaitų didėjimo tendencijas ir tai, be abejonės, atsispindi realioje ekonomikoje. “Jeigu 2012 metais keliais riedantys nauji automobiliai dar stebino žmones, 2017 metų automobilio registracija jau nieko nestebina,” – teigė jis.

Tačiau,  pasak Paul Krugman, nereikia pamiršti, kad darbo vietų kūrimas ir darbo užmokestis vis dažniau padengiami iš tiesioginių valstybės išlaidų. Be to, praėjusiais metais sumažėjo šalies eksportas, o importas priešingai – augo. O didesnioji dalis Vyriausybės išlaidų pernai buvo skirta viešojo sektoriaus darbo užmokesčiui.

Be to, Vyriausybės išlaidų kategorijoms priskiriamos išlaidos, skirtos kelių, ligoninių investicijoms, pensijoms, socialinėms pašalpoms ir kt. reikmėms padengti.

Nobelio premijos laureato nuomone, tai tik visko pradžia. “Mes žinome, kad darbo užmokesčio reikalavimai buvo iškelti į viešumą 2016 metais. Tačiau jie skambės vis garsiau ir garsiau. Pernai, patenkinus Garda reikalavimus dėl darbo užmokesčio, Vyriausybei teko susiveržti diržus. Suprantama, kad profsąjungos pasiryžusios kovoti dėl geriausio sandorio savo nariams, tačiau problema yra ta, kad valstybė pirma išleidžia pinigus, o tik paskui tas išlaidas padengia ar nepadengia. Tai ne viešojo sektoriaus darbuotojų kaltė, bet jei esmė nebus suprata, tai bus problema ir mums, ir jums visiems. Įtampa ore tvyro ir ji jaučiama. 


Jeff Zelevansky nuotr. 

3 komentarai:

  1. Aš sugebėjau su savo vyru pasitelkti rašybos gydytoją dr. Ajayi, kai sužinojau, kad jį žavi kita moteris, aš buvau labai laiminga, kad susisiekiau su rašybos atstovu, nes jis yra priežastis, dėl kurios galėjau laimėti savo vyrą. ir dabar gyvename ramybėje. Kreipkitės į dr. Ajayi už visą jūsų rašybos darbą, jis padėjo man susigrąžinti savo vyrą. Manau, kad jis padės jums tai, kas jus vargina. Paštas: drajayi1990@gmail.com arba „whatsapp“: +2347084887094.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Noriu pranešti pasauliui apie „Dr.ODION“ - Didįjį rašybos ratelį, kuris sugrąžino mane pas mano vyrą, kai maniau, kad visos viltys prarastos. Buvau nėščia, kai mano vyras paliko mane pas kitą moterį. Dr ODION panaudojo savo galingą rašybą šypsodamasis į veidą, grąžindamas savo vyrui savo burtą. Iš pradžių maniau, kad svajoju, kai mano vyras grįš man ant kelių maldaudamas, kad aš jam atleisčiau ir priimčiau jį visam laikui. nuo tada jis mane myli labiau nei aš kada nors tikėjausi, todėl daviau įžadą sau, kad pranešiu pasauliui apie Dr.ODION, nes jis yra Dievas žemėje. Ar turite problemų santykiuose? ar tavo partneris išsiskyrė su tavimi ir tu vis dar myli ir nori jo atgal? Ar turite problemų dėl savo finansų? susisiekite su Dr.ODION šiandien, nes aš suteikiu jums 100% garantiją, kad jis padės jums taip, kaip jis man padėjo. galite susisiekti su juo (drodion60@yandex.com) su paskutiniu rašytoju el. pašto adresu: arba „WhatsAPP“ jo mobiliojo telefono numeriu +2349060503921

    AtsakytiPanaikinti
  3. Esu čia, norėdamas paliudyti, kaip šis galingas burtų ratukas, vadinamas daktare Ogala, padėjo man pagerinti mano santykius. Man skaudėjo širdį, kai mylimoji man pasakė, kad jis nebėra suinteresuotas vesti mane, nes kita ponia ant jo panaudojo juodąją magiją. Aš verkiau ir verkšlenau kasdien, kol taip blogai, kad kreipiausi į internetą pagalbos. Štai tada, kai perskaičiau atsiliepimą apie dr. Ogala, tada kreipiausi į jį pagalbos ieškant meilės ir savo gyvenimo. , jis padėjo man užrašyti galingą meilės kerą ir, mano nuostabai, po 24 valandų meilės burto, mano mylimasis grįžo ant kelių maldaudamas manęs atleisti. jo el. pašto adresas: drogalad02@gmail.com WhatsApp +2347049668119 ...

    AtsakytiPanaikinti