2014 m. rugsėjo 19 d., penktadienis

Organiško šokolado nebūna?

Gal organiško šokolado mėgėjams neužstrigs gabalėlis šio gardumyno gerklėje? Tačiau nėra jokių įrodymų, kad šio produkto gamyba mažiau kenkia aplinkai nei įprastų, visuose prekybos centruose parduodamų šokoladinių plytelių.

Išsivysčiusioms pasaulio šalims rūpi laukinės gamtos išsaugojimas. Retas, kuris pagalvoja apie neturtingas valstybes, kuriose išauginama daugiausiai derliaus. Trečiojo pasaulio šalyse yra didžiuliai plotai laisvos žemės, kuri gali būti paruošiama kakavos pupelėms ir bananams (populiariausiems organiškiems produktams) auginti. Iki tol žemė buvo kitų augalų, gyvūnų ir kitų laukinės gamtos organizmų namai. Įkūrus plantaciją, išnaikinama didžioji dalis vietinės bioįvairovės. Be to, organiškoms plantacijoms reikia didesnio žemės ploto negu tradicinėms. Dėlto organiškas šokoladas iš tikrųjų negali būti laikomas labai ekologišku, išskirtinai „žaliu“ produktu.
Kol kas nėra išsamių tyrimų, ar organiškų bananų ir kakavos produktų pirkimas daro teigiamą poveikį aplinkai. Pastarieji produktai Europos prekybos centruose yra paklausiausi.
Antra vertus, organiškose plantacijose pasėliai auginami, nenaudojant pesticidų, dirbtinių trąšų bei intensyvaus ūkininkavimo įrangos. Pastebėta, kad šiose vietose apsilanko 34 procentais daugiau paukščių, vabzdžių, auga daugiau augalų rūšių. Kai kuriose plantacijose bioįvairovė buvo net 43 procentais didesnė.
Visgi šie skaičiavimai atlikti tik Europos ūkiuose, nors net trys ketvirtadaliai (80 procentų) organiškų produktų išauginama kitose pasaulio dalyse. Jose jokių panašių tyrimų nebuvo atliekama. Ekologai mano, kad visam pasauliui negalima naudoti tų pačių standartų. Neaišku, kokį poveikį organiško šokolado gamyba gali turėti trečiojo pasaulio šalims.



1 komentaras:

  1. Aš džiaugiuosi šiandien galėdamas pasidalyti savo liudijimu su pasauliu. Niekada neįsivaizduoju savęs tai darantis, tačiau esu kupinas džiaugsmo ir noriu, kad kiti turėtų savo pagalbą. Aš esu biuro sekretorė pagal profesiją, turiu du vaikus su vyru. Mano vyras paliko mane ir mūsų vaikus be jokio paaiškinimo. Jis tiesiog paliko namą, o aš girdėjau, kad jis mato kitą moterį. Išbandžiau visas įmanomas priemones, kad grąžintum jį namo, tačiau jis elgėsi keistai manęs atžvilgiu ir netgi apleido vaikus. Aš buvau nusivylęs ir nuniokotas, ieškojau pagalbos iš įvairių pusių, kol pamačiau pranešimą apie dr. Ajayi rašybos keitiklį. Kreipiausi į rašytoją, kuris man pasakė, ką daryti. Jis patikino mane, kad jis ištars rašybą ir viskas bus gerai per tris dienas, tačiau buvau skeptiškas ir išsakiau keletą minčių, kol galiausiai vėl susisiekiau su juo, mes kartu ėjome į procesą ir nustebau, kad rašyba suveikė, o mano vyras grįžo namo ir atsiklaupė, kad maldautų atleidimo, bet pirmasis buvo jo netikėtas skambutis, nes mes nesikalbėjome apie 6 mėnesius. Dr. Ajayi yra iš tikrųjų jo žodžių žmogus, jei turite problemų dėl savo santykių ar bet kurio gyvenimo aspekto, susisiekite su rašytoju dr. Ajayi dėl ilgalaikio sprendimo. El. Paštas: drajayi1990@gmail.comWhatsApp numeris: +2347084887094

    AtsakytiPanaikinti